- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس
- تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها
- توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر
- بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر
- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه
- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس
- ایجاد انگیزه و ترغیب مدیران جهت مطالعه در رابطه با شادی
- توجه به زیبا سازی مدارس
- توجه به وضعیت بهداشت محیط مدرسه
- ایجاد فضای مناسب برای تفریحات سالم دانش آموزان
- توجه به نیازهای عاطفی – روحی – روانی دانش آموزان
- مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه
- استفاده از تابلو ها و پیام های بهداشتی شاد و شعر های شادی آفرین
- تهیه امکانات و مکان هایی ورزشی در داخل مدرسه و خارج از مدرسه
- برگزاری جشن ها به مناسبت های مذهبی و اعیاد ملی با کمک دانش آموزان
- برگزاری مسابقات ورزشی – تفریحی – علمی در بین مدارس و بین دانش آموزان
- برگزاری نمایشگاه دست سازه ها – آثار – نقاشی – شعر – خط – مسابقه قرآن
- دعوت از افراد محبوب و موفق دانش آموزان برجسته مثل هنرمندان و ورزشکاران
- اجرای برنامه های صبحگاهی با نشاط همراه با سرود دسته جمعی و تئاتر
- استفاده از مشاوران مجرب و دلسوز برای حل مشکلات تحصیلی و تربیتی
- نمایش فیلم و تئاتر نمایش های عروسکی – موسیقی زنده مورد علاقه دانش آموزان
- بردن دانش آموزان به موزه ، تئاتر ، سینما ، پارک و با کمک اولیا مدرسه
- تشکیل نمایشگاه کتاب
- افزایش زنگ های تفریح
- برگزاری مسافرت ها و اردو های تفریحی – سیاحتی با همکاری و نظارت اولیا
- تشکیل گروه های درسی با حضور فعال دانش آموزان
- کنترل عوامل بازدارنده نشاط و تقویت عوامل تسهیل دهنده
- جلوگیری از هر نوع برخورد لفظی و بی احترامی به دانش آموزان
- ممنوعیت جدی هر گونه تنبیه بدنی
- پر بار شدن ساعات ورزش
- پذیرایی در اعیاد و مناسبت های مذهبی و غیر مذهبی
- استفاده از کتابخانه مناسب ، نمازخانه تمیز و جذاب و تلاوت قرآن
روش های ایجاد نشاط در مدرسه
شادی از دیدگاه قرآن و معصومان
شادی از دیدگاه روانشناسی
دانش ,– ,های ,آموزان ,توجه ,مدارس ,دانش آموزان ,توجه به ,استفاده از ,دانش آموزان ,مناسبت های
درباره این سایت